W związku z pandemią Covid-19 musieliśmy wprowadzić szereg modyfikacji do projektu.
Przede wszystkim straciliśmy naszych włoskich partnerów, którzy spodziewali się zaostrzenia pandemii i dlatego chcieli skupić się na kwestiach bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o pozostałych czterech partnerów, na nasze spotkania przygotowawcze również wpłynęły ograniczenia związane z liczbą uczestników grup konferujących online z nauczycielami z LT, TR i RO. Uczniowie mogli wziąć udział dopiero na początku 2021 roku, kiedy to fizycznie wrócili do szkół. W rezultacie poprosiliśmy NA o dodatkowy rok, aby móc zrealizować wszystkie cele, na które zgodziliśmy się na początku, a wraz z rozpoczęciem roku szkolnego 2021/2022 mogliśmy ruszyć z mobilnościami.
Pierwsze spotkanie było przeznaczone dla pracowników szkół partnerskich. Naszym celem było przedstawienie i porównanie programów nauczania wychowania fizycznego w naszych krajach oraz problemów związanych z ograniczeniem aktywności fizycznej młodzieży. Ten ostatni prezentował nam znawca tematu dr Piotr Szewczyk, dziekan Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego w Kaliszu. Przedstawił dane dotyczące niepokojących tendencji w Unii Europejskiej w ogóle i bardziej szczegółowe dla naszych krajów. Wykład ten doprowadził do dalszej dyskusji, w której nauczyciele w pełni zgodzili się co do celowości wyboru głównego celu naszego projektu. Mając to na uwadze i dodając do tego pogarszającą się sytuację po pandemii izolacji i lockdownu, zmodyfikowaliśmy cele tak, aby zapewnić jak najwięcej aktywności fizycznej.
W dzisiejszych czasach większość nastolatków uzależnia się od mediów społecznościowych, a korzystanie ze smartfonów zajmuje im prawie cały wolny czas. Niemal zapominają o tym, jak ważna jest aktywność fizyczna. Pandemia covid-19 tylko pogorszyła już złą tendencję odnotowaną w naszych szkołach przed rozpoczęciem projektu. Według ankiet przeprowadzonych u wszystkich partnerów w szkołach dowiedzieliśmy się, że większość dzieci nie interesowała się sportem, a niektóre raczej nie chciały zmienić tego nastawienia.
Partnerzy projektu – PL, LT, TR i RO podjęli działania w celu zmiany tych trendów aby nauczyć swoich podopiecznych jak regularnie uprawiać sport w sposób niewymagający zbyt dużego wysiłku i pieniędzy oraz wskazać szereg atrakcyjnych sposobów osiągnięcia tego celu. Dzięki projektowi uczniowie poznali wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Poznali również wady korzystania z mediów społecznościowych. Zajęcia opracowane i upowszechnione w ramach projektu pomogły również uczniom rozwijać umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, a także wymieniać różne opinie i pomysły z rówieśnikami z różnych krajów. Uczniowie, którzy wzięli udział w projekcie, rozwijali umiejętności pracy zespołowej, współpracowali przy analizie i opracowywaniu różnych produktów przedstawiających różne aspekty sportu (fotoreportaże, plakaty, filmy i zdjęcia) oraz swoją kreatywność, wyobraźnię, umiejętność podejmowania decyzji i współpracę międzynarodową.
Z zaplanowanych 4 wymian studenckich odbyły się 3 (niestety, Włosi wycofali się na początku pandemii) oraz 1 wspólne szkolenie pracowników: